Hos os Eriks Auto har vi lavet en pakkeløsning i reparation af takt kæder på BMW med en N47 / N57 motor
Er du ejer af en BMW med en N47 / N57 motor, så har du sikkert allerede hørt at de motorer har udfordringer med deres takt kæder. Når jeg siger udfordringer, mener jeg at de kæder har en tilbøjelighed til at blive slidt i kæde ledende. Hvilket gør, at kæden bliver for lang. Når kæden bliver for lang, passer motorens timing ikke længere, hvilket betyder dårligere ydelse, øget brændstofforbrug og mislyd fra motoren. En kæde, der er blevet for lang, vil springe, hvis der ikke gribes ind i tide. Hvilket medfører en stor mekaniker regning i reparation af den ødelagte motor.
Kæde pakken (som vi kalder den) består af;
- Komplet udskiftning af ALLE 3 kæder (Knast kæde – krumtap kæde – oliepumpe kæde)
- Alle kædestyr og kæde skinner
- Alle strækbolte i forbindelse med udskiftning af kæden
- Alle tandhjul i forbindelse med kædetrækket
- Kvalitet motorolie skift med filter (BMW LL04)
- Udskiftning af kølervæske
- Kontrol og opfyldning af dit airconditionanlæg ( ikke rep, hvis den ikke virker)
- Af og påmontering af din turbolader, samt total renovering af denne
- Div. pakninger og pakning dåser
- Arbejdstid og moms
Hele pakken – fast pris uden overraskelse for 16.500 kr.
(Der tages forbehold for X-drive / 4-hjulstrækker og N47 motor med 2 turboer i den ovennævnte pris. Hvilket kan betyde en lille prisregulering)
Eriks gode råd
Vi har haft defekte kæde, allerede ved 60.000 – 75.000 km, men har også haft mange, der har kørt over 300.000 km. Så det er meget forskelligt, hvor længe en kæde holder.
En ting, som er utrolig vigtig for din motor og kædes holdbarhed, er olieskift. BMW skriver 30.000 km, men vi har erfaret, at det er for langt. Vi anbefaler olieskift mellem dit service ved 15.000 km, på den måde er du selv med til at forlænge din bils motor og kædes levetid.
Er du i tvivl om din kæde SÅ RING eller KOM FORBI. Vi finder altid en løsning.
Billeder af motor på vej ud i forbindelse med kæde skifte: